Et forløb hos Job Vision

Et forløb hos Job Vision

Hos Job Vision tror vi på, at det er den individuelle rådgivning og det personlige, aktive forløb, der bedst støtter medarbejderen i at finde balancen og vende tilbage med fornyet energi. Gennem målrettede samtaler giver vi konkrete redskaber til at håndtere stress nu og i fremtiden.

Samtaler – 100% online

Samtalerne foregår via Teams eller telefon, så medarbejderen kan deltage i egne trygge rammer. Vores erfaring er, at fysisk fremmøde kan være en barriere, især for dem der i forvejen er belastede. Transporttid og møde med andre fremmede mennesker kan øge stressbelastningen. Derfor er vores forløb fuldt online.

Forløbets indhold

Formål:

At give medarbejderen indsigt, afklaring og redskaber til at håndtere stress og forebygge tilbagefald.

Indhold og struktur:

  • Samtaler á 60–90 minutter
  • Afholdes af certificeret stresscoach

  • Frekvens: ugentlige samtaler i starten, derefter hver 2.–3. uge

  • Antal samtaler tilpasses individuelt ud fra medarbejderens behov og belastningsgrad

Førstesamtalen

  • Trygge rammer og fortrolighed: Vi starter med at skabe en tillidsfuld ramme. Coachen præsenterer sig selv og forklarer, hvordan samtalerne foregår med fokus på fuld fortrolighed.

  • Indledende afklaring: Medarbejderen får mulighed for at “lufte ud” og sætte ord på sine udfordringer, tanker og bekymringer.
  • Stress og behov: Under samtalen laves der en vurdering af stressbelastningsgraden af medarbejderen. Dette gør coachen via. spørgeteknikker, som de er uddannet og certificeret til. Ud fra de besvarelser medarbejderen kommer med, vurderes coachen, hvor mange samtaler der kan være behov for.
  • Plan til næste gang: Samtalerne afsluttes med en plan frem til næste møde med hjemmeopgave, øvelser eller andre anbefalinger.

Efterfølgende samtaler

I de efterfølgende samtaler arbejder vi med:

  • Status siden sidst

  • Hvordan er det gået med opgaver/ øvelser

  • Skaber indsigt i problemstillingen og tanke- og adfærdsmønstre

  • Ændre gamle, uhensigtsmæssige vaner og tankemønstre til nye og støttende
  • Blive bevidst om egne grænser, værdier og behov
  • Give værktøjer til at afhjælpe hverdagens problematikken
  • Øge større selvindsigt, handlekraft og håb

  • Forebyggelse og håndtering af belastninger

Hvornår er et forløb relevant?

Et stress- eller trivselforløb er relevant, når:

  • Når medarbejder eller leder mistrives eller viser tegn på stress

  • Når medarbejder eller leder har behov for at skabe et fortroligt rum til refleksion
  • Når medarbejder eller leder mistrives

  • Når der skal gennemføres store forandringer på arbejdspladsen

  • Når Der er behov for at genoprette trivsel og motivation i et team

Udbytte for virksomheden:

  • Lavere sygefravær
  • Øget trivsel og arbejdsglæde

  • Større produktivitet og effektivitet

  • Fastholdelse af nøglemedarbejdere og ledere

  • Fornyet energi øget energi og engagement i organisationen

Udbytte for virksomheden:

  • Balance mellem arbejdsliv og privatliv

  • Mulighed for at lufte frustrationer i et trygt rum

  • Nye perspektiver og strategier

  • Afklaring af egne styrker, ressourcer og prioriteringer

  • Afdækning af problemstillinger og barrierer

  • Redskaber til at håndtere forandringer og pres

  • Øget overblik, overskud og handlekraft

I de efterfølgende samtaler arbejder vi med:

Hvad mener deltagerne, at coachen gjorde bedst i samtalen?

“Coachen fik mig til at indse jeg havde stress, støttede mig til at finde en vej ud af stressen ved bl.a at give mig den ro jeg havde brug for samt nogle andre måder at tænke på. “
Tidligere deltager
“Jeg fik nogle red­skaber der kunne hjælpe mig til at komme videre og som jeg kan bruge fremover for at passe på mig set når jeg får for stort arbejdspres.”
Tidligere deltager

Jeg fik nogle red­skaber der kunne hjælpe mig til at komme videre og som jeg kan bru-ge fremover for at passe på mig set når jeg får for stort arbejdspres.”

Tidligere deltager
At coachen kunne rumme mig, da jeg havde det al­lerværst. Og at hun kunne få mig tilbage til virkeligheden.”
Tidligere deltager

Job Vision er et landsdækkende konsulenthus for mennesker, der enten har mistet deres arbejde eller ønsker et karriereskifte.