Stress håndtering

/Stress håndtering
Stress håndtering2018-10-01T11:45:15+00:00

Kom af med stress

Stress er i mange tilfælde vanskeligt at løse på egen hånd. Job Vision hjælper mange med stress håndtering. Kontakt Job Vision, og kom af med stress i dit liv. Vi finder de udløsende stressfaktorer, og løser problemet. Job Vision tilbyder en dygtig hr konsulent eller jobkonsulent. Vi rådgiver mange kandidater i forskellige situationer – fx om nyt job.

Kontakt Job Vision, og kom af med stress i dit liv

Job Vision tilbyder flere værktøjer til stresshåndtering. Vi oplever alle pressede perioder. Det er helt naturligt, og vi yder gerne det optimale. Det er et pres i sig selv. Du er selv den nærmeste til at sige til og fra, hvis du føler dig for presset. Det kan andre ikke mærke. Det er dit personlige ansvar at sige fra på arbejdspladsen. Ingen ønsker, at en kollega skal sygemeldes med stress. Sygemeldinger giver kollegerne ekstra arbejde. Det koster også ressourcer at oplære en vikar o.lign. Det er helt naturligt, for oplæring er – alt andet lige et must.

Job Vision ved, hvorledes stress håndteres rent praktisk. Det bør ingen stå alene med. Når du kommer på arbejde, så dan dig et overblik over arbejdet. Få overblik over deadlines, og vælg et fast tidsrum til at afvikle mails, telefonmøder m.m. Så opdager du, hvorvidt din arbejdstid matcher arbejdsbyrden. Samtidig ser du, hvor mange opgaver du kan nå at løse. Næste skridt er at prioritere dine opgaver. Læg ekstra tid ind til uforudsete (haste-)opgaver.

Planlæg og uddeleger

Overvej, hvilke af opgaverne du kan uddelegere til kolleger i travle tider. Før fyraften kan du lægge strategi for næste dags arbejdsopgaver. Det giver større overblik og mentalt overskud. Undgå mange løse ender i form af halvfærdige opgaver. Det er bedst at færdiggøre dine opgaver så vidt muligt. Herefter er du bedre rustet til de nye opgaver. Hold orden i din mail, og gem kun det nødvendige. For mange mails m.m. belaster din koncentration. Husk ligeledes at afholde dine pauser i løbet af din arbejdsdag – gå om muligt en kort tur eller tag en smalltalk med en kollega. Vi bør alle efterleve en sund levevis og fx snuppe trapperne og droppe elevatoren om muligt. Lav også gerne nakkeøvelser i løbet af arbejdsdagen. Husk, at motion og dybe vejrtrækninger er vigtige midler mod stress. Her forbrænder du de såkaldte stresshormoner efter en fortravlet arbejdsdag. Drik gerne meget vand. Dit arbejdsliv og privatliv bør afgrænses fra hinanden.